härliga måndag, typ!

ännu en vecka har gått och jag tycker att tiden bara springer förbi numera, minus grader imorse och snart är det jul. idag skiner iaf solen och det är härligt!

klockan ringde tidigt imorse, fem för att vara exakt, då slog det mig att jag faktiskt ändå hade sovmorgon med tanke på att jag ska upp endast fyra hädanefter, får se om jag ens lyckas med det! idag blir det tvättning och städning, allt sånt där som man tycker är så otroligt roligt, i sånna tillfäller önskar jag att jag bodde hemma igen så pappa kunde görat istället. men jag kanske ska skaffa mig en hushållerska, vissa andra har ju turen och har sånna, det verkar funka bra. ;)

igår skedde det två överfall och en våldtäkt här i örebro. polisen misstänke att det är samma gärningsman som förut, ändå lyckas dom inte få tag på någon eller gör något åt detta, mycket dåligt! jag menar, man måste ju kunna gå utanför hemmet utan att det ska hända något. jag blir så arg, förstår inte hur det kan vara så fel på vissa människor, hur man kan göra så mot andra, det är helt obegripligt för mig. så ge mig lite pepparspray och ett övefallslarm tack, jag vägrar gå igenom allt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0