i am going to miss this!

Idag vaknade jag upp och insåg att det låg snö ute på gatan och jag blev riktigt glad faktiskt. Jag tycker det är urmysigt men den skulle dock inte ha behövt kommit än. Men idag är det en såndär dag så det spelar mig ingen roll, utan idag är allt bara bra! Det är lagom kallt ute och jag tycker det är riktigt goskallt. Sådär så att jag vill ta en promenad och efteråt bara gosa ner mig och värma mig hos niklas, helt perfekt!
När jag gick till jobbet kände jag hur mycket jag faktiskt kommer att sakna örebro, sakna all liv och rörelse och all fart. För sånt trivs jag med, jag kommer även sakna att bo där det är lite större. Men just nu är nora hem för mig, och jag vill bo hemma, där det känns tryggt, där jag törs gå ut på en kvällspromenad utan att vara nervös för att någon ska komma och ta mig! Men jag vill inte stanna i nora hela mitt liv. Jag vill så mycket egentligen, ut o resa, flytta runt lite, bo ett tag utomlands eller jag vet inte, något ska jag göra med mitt liv innan jag dör i vilket fall, den saken är klar! :)

Jag är en sådan person som verkligen älskar värme och att kunna gå lite lättare klädd, utan alla tjocka jackor, stora skor och påbylsade byxor, men ändå kan jag inte annat än att njuta nu när det blir lite kallt. Jag tycker om hösten, höst mörkret och det mys som det medför. Det jag älskar med sverige är att vi ha möjligheten att ha alla dessa olika väder och kylor och värme. Det tar många för givet ibland och även jag, men det ska jag sluta med!
Det är väldigt många som tar alldeles för mycket för givet, istället för att faktiskt uppskatta allt som vi har och får, av både natur och människor. Det är riktigt synd, för då slutar det oftast med att man sitter på senåren och undrar, om. Det är inget jag vill göra, jag vill inte bli gammal och funderar på vad som kunde ha hänt, vad jag kunde ha gjort, vad jag kunde ha sagt eller känt. Man lever bara en gång, lika bra att göra det fullt ut! Inget ånger, inte ta för givet, utan vara glad, tacksam för det man har och leva som man själv vill, inte som andra vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0